Távoznia kell a közlekedésért felelős államtitkárnak |
![]() |
![]() |
![]() |
2012 június 10., vasárnap 21:33 |
Egyelőre nem a „mocskos, büdös IMF”, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkársága akarja bezáratni a vasútvonalakat.
A sajtóban nyilvánosságra került felvétel szerint egy szakszervezeti egyeztetésen a Közlekedéstudományi Intézet egyik vezető munkatársa Völner Pál fideszes államtitkárra hivatkozva a következőket mondta: „Amikor az IMF-tárgyalások beindulnak, és azt lehet mondani, hogy igen, az IMF az egy büdös, mocskos karvalytőke, azt erőltette ránk, hogy be kell zárni a mellékvonalakat.” A Jobbik a 2010-es kormányváltás óta következetesen állítja, hogy a közösségi közlekedés megújítása új szemlélet és új személyek nélkül lehetetlen. A Völner Pál vezette államtitkárság és személyközlekedésért felelős háttérintézmény, a Közlekedéstudományi Intézet vezetése némi helycserés látszatmegújulás mellett lényegében változatlan maradt. Azok az emberek irányítják a szakterületet, akik a Kóka János-féle 2007-es, majd a Hónig Péter-féle 2009. évi vasútbezárásokat levezényelték, név szerint Kerékgyártó János, Dabóczi Kálmán, Ács Balázs és Dóka Gábor. Ők azok, akik – alkalmatlanságuk fényes bizonyítékaként – immár 6 éve a mellékvonalak bezárásán megtakarítható – amúgy is virtuális – 8 milliárd forinttal házalnak a mindenkori politikai vezetésnél. Ha Völner Pál valóban azt mondta, amit beosztottja állít, úgy azonnal le kellene mondania, mert politikusként becsapta választóit, amikor az újranyitott vasutak megmaradását, fejlődését ígérte. Ehelyett fű alatt felszámol, bezár és a felelősséget másra tolja. A kormány a közösségi közlekedés megújítását, átszervezését ígérte, de két év után maga a miniszterelnök ismerte be, hogy „a MÁV átalakításába beletörött a bicskánk, vagy ha bele nem is törött, benne maradt”. E kudarc jelentős része a Völner vezette államtitkárság „érdeme”. Ez is elég indok a lemondásra. |
Kapcsolódó cikkek: