• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

RoyalMagazin.hu

2017. december 16. szombat

Etelka ünnepli névnapját.
Holnap Lázár napja lesz.
Főoldal Közélet Köztünk szólva Távoznia kell a közlekedésért felelős államtitkárnak
Távoznia kell a közlekedésért felelős államtitkárnak PDF Nyomtat Email
2012 június 10., vasárnap 22:33

Egyelőre nem a „mocskos, büdös IMF”, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkársága akarja bezáratni a vasútvonalakat. A sajtóban nyilvánosságra került felvétel szerint egy szakszervezeti egyeztetésen a Közlekedéstudományi Intézet egyik vezető munkatársa Völner Pál fideszes államtitkárra hivatkozva a következőket mondta: „Amikor az IMF-tárgyalások beindulnak, és azt lehet mondani, hogy igen, az IMF az egy büdös, mocskos karvalytőke, azt erőltette ránk, hogy be kell zárni a mellékvonalakat.” A Jobbik a 2010-es kormányváltás óta következetesen állítja, hogy a közösségi közlekedés megújítása új szemlélet és új személyek nélkül lehetetlen. A Völner Pál vezette államtitkárság és személyközlekedésért felelős háttérintézmény, a Közlekedéstudományi Intézet vezetése némi helycserés látszatmegújulás mellett lényegében változatlan maradt. Azok az emberek irányítják a szakterületet, akik a Kóka János-féle 2007-es, majd a Hónig Péter-féle 2009. évi vasútbezárásokat levezényelték, név szerint Kerékgyártó János, Dabóczi Kálmán, Ács Balázs és Dóka Gábor. Ők azok, akik – alkalmatlanságuk fényes bizonyítékaként – immár 6 éve a mellékvonalak bezárásán megtakarítható – amúgy is virtuális – 8 milliárd forinttal házalnak a mindenkori politikai vezetésnél. Ha Völner Pál valóban azt mondta, amit beosztottja állít, úgy azonnal le kellene mondania, mert politikusként becsapta választóit, amikor az újranyitott vasutak megmaradását, fejlődését ígérte. Ehelyett fű alatt felszámol, bezár és a felelősséget másra tolja. A kormány a közösségi közlekedés megújítását, átszervezését ígérte, de két év után maga a miniszterelnök ismerte be, hogy „a  MÁV átalakításába beletörött a bicskánk, vagy ha bele nem is törött, benne maradt”. E kudarc jelentős része a Völner vezette államtitkárság „érdeme”. Ez is elég indok a lemondásra.

A Jobbik elképesztőnek tartja, hogy miközben EU-s források és közpénzek százmilliárdjait költik az oligarchák érdekében koncentráltan egyes nemzetközi vasúti szakaszok pazar kivitelű beruházásaira, a mellékvonalak rendelkezésére álló nyomorúságos karbantartási forrásokat nem ott használják fel, ahol a vasutak menetrendi versenyképességét az utazóközönség többsége érdekében javítani lehetne.

A Jobbik álláspontja szerint a közösségi közlekedés megújításához nem a vidéki vasutak bezárása, hanem a BKV-t, a Volán-vállalatokat és a MÁV-csoportot tömörítő Nemzeti Közlekedési Holding létrehozása a megoldás. A vállalati szervezet egységesítését, átláthatóságának biztosítását követően pedig egy szolgáltatótól független viszonylati vagy övezeti díjszabást kell bevezetni. A közösségi közlekedés rendelkezésére álló források felhasználásában pedig ki kell alakítani a működtetés és a fejlesztés egészséges arányát. Jelenleg a működtetés mindent visz, fejlesztés gyakorlatilag nincs, és a szolgáltatás több területen az összeomlás határán egyensúlyoz.

Bödecs Barna, a Jobbik országgyűlési képviselője

blog comments powered by Disqus
 

Kapcsolódó cikkek:

Karácsonyi Üdvözlet

Hírdetés

mail.google.com
33 650x488

Startlap

Add a Startlaphoz

Hírlevél feliratkozás

Név:*
E-mail:*

Belépés

Elfelejtett jelszó? Regisztráció

A hét kérdése

Ön szerint a közpénz felhasználásáról van-e joga minden megkötés nélkül beszámolni a sajtónak?
 

Programkereső

Jogsebész

observer

OBSERVER - A médiafigyelő

Facebook


imedia.logo


Települések

Borsod-Abaúj-Zemplén megye települései

Vendégvárás

Vendégvárás

Utazás

Utazás

Szolgáltatások

Szolgáltatások