Minden jármű forgalomba állt, minden hadra fogható járművezető dolgozik Budapesten
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

RoyalMagazin.hu

2021. január 18. hétfő

Piroska ünnepli névnapját.
Holnap Sára napja lesz.
Főoldal Hírek Pest megyei hírek Minden jármű forgalomba állt, minden hadra fogható járművezető dolgozik Budapesten
Minden jármű forgalomba állt, minden hadra fogható járművezető dolgozik Budapesten PDF Nyomtat Email
2020 november 25., szerda 19:42

A két lépésben, szeptemberben és novemberben bevezetett járatsűrítésekkel minden létező és hadra fogható fővárosi járművet forgalomba állítottak a BKK és a fővárosi közlekedési szolgáltatók. A gyakorlatban rendelkezésre álló maximális járműszám maximális kihasználásával, a jelenlegi helyzetben bevethető összes járművezető foglalkoztatásával a közlekedési cégek elérték a plafont. Ugyan a novemberi járványügyi szigorítások óta városszerte ismét csökken a járatok kihasználtsága, a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a szolgáltatók számára továbbra is az a legfontosabb, hogy biztonságosan lehessen utazni Budapesten. Ennek érdekében természetesen együttműködik a járatsűrítésekről ismét félrevezető információkat kijelentő Fővárosi Kormányhivatallal is.

 

Ahogy a Budapesti Közlekedési Központ múlt pénteki közleményében már leszögezte: nem igaz, hogy a társaság nem hajtotta végre a Magyar Kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését, és hogy nem adott át ezzel kapcsolatban dokumentációt a kormányhivatalnak. A BKK éppen a pandémiás helyzetre való tekintettel már szeptember óta az iskolai időszakban érvényes menetrendnél is sűrűbben indítja járatait, a hivatal kérése alapján pedig november óta a létező legnagyobb kapacitással nyújt szolgáltatást: forgalomba állítottak minden létező budapesti autóbuszt, villamost, trolibuszt és metrószerelvényt.

 

 

A kormányhivatal újabb félrevezető állításai

 

A budapestiek félrevezetésére alkalmas ezeket az intézkedéseket úgy értelmezni, hogy „a BKK 300 vonalának mindössze 9 százalékán” döntött járatsűrítésről. A BKK közlekedésszervezőként pontosan tisztában van azzal, hogy a hadra fogható plusz járműveket mely vonalakra célszerű forgalomba állítani. Ezek azok az úgynevezett gerincvonalak, amelyek a legnagyobb kihasználtsággal közlekednek Budapesten: az M3 és az M4 metró, az 1-es, a 4-es, a 6-os villamos, a budai fonódó villamoshálózat vonalai, a Rákóczi úti tengelyen közlekedő buszjáratok, valamint a nagy kerületközpontokat, lakótelepeket kiszolgáló járatok, így a 9-es, a 23-as, a 31-es, a 32-es, a 85-ös, a 95-ös, a 105-ös, a 151-es, a 159-es busz, illetve a 76-os és a 79M trolibusz.

 

Szintén félrevezető azt állítani, hogy az M3 metró pótlása miatt „feleslegesen” vontak el 100 autóbuszt a járatsűrítésektől. A metró belvárosi szakaszán jelenleg is zajlik a felújítás, az állomások, üzemi és szolgáltatóhelyiségek és egyes alagúti szakaszok is szét vannak bontva, azaz a vonal egyáltalán nem alkalmas metróközlekedésre.

 

 

Minden jármű forgalomban van Budapesten

 

A fővárosban november óta a létező legnagyobb kapacitást nyújtják a közlekedési szolgáltatók: forgalomba állítottak minden létező budapesti autóbuszt, villamost, trolibuszt és metrószerelvényt. Az eleve 9 óráig nyújtott reggeli és a 19 óráig nyújtott délutáni csúcsidei menetrendbe integrált plusz járatok a lehető legsűrűbb menetrend szerint közlekednek. A járművek ráadásul – az M4 metró kivételével – járművezető nélkül nem mozdulnak. Márpedig a turizmus pandémiás helyzet miatti leállásához kapcsolódóan ugyan autóbuszvezetőkből jelenleg nincs hiány a szolgáltatóknál, ugyanez sajnos a járványügyi helyzet miatt nem mondható el a BKV villamos- és metróvezetői állományáról.

 

A BKK és a szolgáltatók tehát valóban a maximális kapacitással üzemeltetik a közösségi közlekedést Budapesten. A jelenleginél sűrűbb szolgáltatást már csak akkor lehetne nyújtani, ha a főváros azonnal új járművekhez jutna, azok közlekedtetésére elégséges járművezető volna, a járművek üzemeltetésére – üzemanyagra, karbantartásra – pedig további anyagi forrás állna rendelkezésére.

 

 

 

Kettős mércével mért szolgáltatók

 

Ahogy a BKK korábban is közölte, a Volánbusz a BKK által biztosított 1200 autóbusz mellett további 140 buszt biztosít a budapesti helyi közlekedésben, olyan meghatározó vonalakon, mint például a Széll Kálmán térről közlekedő 22-es vagy az Örs Vezér térről Rákoskeresztúr felé közlekedő 169E járaton. Ennek ellenére a Volánbusz semmilyen módon nem veszi ki a részét budapesti járatsűrítésből, sőt éppen a kormányrendeletre hivatkozva nem növelte a Budapesten közlekedő 140 autóbuszának a kapacitását. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megrendelését teljesítő társaság értelmezése szerint az autóbuszaik feladata nem a Budapest belterületeinek, hanem a „hosszas környéki szakaszoknak” a kiszolgálása. Ennek ellentmond a társaság október végi bejelentése, amely a legutóbbi Volánbusz-flotta bővítéskor hangzott el, és amelyben a cég hangsúlyozta, hogy Budapest közlekedését segíti majd az újonnan forgalomba állított 30 kékszínű autóbusz.

 

A kormányrendelet, amelyre hivatkozva a Fővárosi Kormányhivatal további járatsűrítést kér Budapesten, előírja: a fővárosban, valamint a megyei jogú városokban a helyi közösségi közlekedést végző társaságoknak járatsűrítési tervet kell készíteni. A BKK értetlenül áll azelőtt, hogy Budapesten a helyi hivatal a jelentős járatsűrítést sem fogadja el, míg van olyan megyei jogú város, ahol ugyanezen kormányrendelet hatálya alatt e hét elejétől a tanszüneti menetrend szerint, azaz az eddiginél ritkábban indulnak a járatok.

 

A BKK és a fővárosi közlekedési szolgáltatók számára – fenntartva az eddig leírtakat – természetesen továbbra is az a legfontosabb, hogy biztonságosan lehessen utazni Budapesten. Ennek érdekében természetesen együttműködik a Fővárosi Kormányhivatallal, és minden szükséges információt megad számukra.

 

blog comments powered by Disqus
 

Kapcsolódó cikkek:

Startlap

Add a Startlaphoz

Hiteles cégkivonat

cegkiv

Programkereső

Jogsebész

observer

OBSERVER - A médiafigyelő

Facebook


imedia.logo


Települések

Borsod-Abaúj-Zemplén megye települései

Vendégvárás

Vendégvárás

Utazás

Utazás

Szolgáltatások

Szolgáltatások